«It’s journalism caviar»

Juan Antonio Giner zum Redesign von «FT.com»:

    «It’s very simple. But it displays the main stories very well in big type …It’s an example of what newspapers and news Web sites must do. Tell your readers:

    „Look, these are the most relevant or interesting stories of the moment.“ Period.

    The problem with the standard Web pages of many newspapers is that they don’t select, they don’t work for us, and they end up presenting chaotic and busy, busy home pages. Home pages with everything, for everybody… that end up not working for anybody.

    The FT works for you. It’s an editor’s paper. It’s journalism caviar. Online and offline. Quality versus quantity. Caviar versus pottage!

    That’s the difference.»

Man möge sich das bitte alles doppelt unterstrichen vorstellen! Hello Newsnetz, hello everybody?

Siehe dazu auch:
Experten zu Newsnetz – uncut
(Online-)Journalismus ist auch eine Dienstleistung

von Martin Hitz | Kategorie: Medienschau

1 Bemerkung zu ««It’s journalism caviar»»

  1. Nico:

    Indeed ein auf den ersten Blick sehr gelungenes Redesign! Juan Antonio Giners Blog übrigens find ich „blog caviar“ – kurze, einfache Sätze, die nur das wichtigste aussagen.

Bemerkung anbringen

Ihre E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind markiert *